
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Μ. ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ | 3 |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ) |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
13Κ20, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ: 18ος ΑΙ. - 1930 |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Μετά το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές: Θα έχουν εμβαθύνει στη γνώση των ιστορικών και κοινωνικών συμφραζομένων της κρίσιμης όσο και μεταιχμιακής περιόδου 1830-1880 και των ιδιαιτεροτήτων του αθηνοκεντρικού πλέον κράτους. Θα είναι εξοικειωμένοι με τη στροφή της νεοελληνικής κοινωνίας και λογοτεχνίας από την εμβληματική δεκαετία του 1880 κ.εξ. Θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες των λογοτεχνικών κειμένων της εποχής. Θα είναι σε θέση να εντάξουν τη γλωσσική μορφή τους στη διαχρονική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας.
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αυτόνομη εργασία Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Άσκηση των πνευματικών ικανοτήτων της μνήμης και της φαντασίας Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο. | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | Ναι, για την επικοινωνία με τους φοιτητές. | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα: ελληνική Μέθοδοι: διαμορφωτική, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ιδίως γραπτή ή προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. |
Ανδρειωμένος, Γ., Ο Παλαμάς και η πολιτική στην πρώιμη και ύστερη φάση της ζωής του, Αθήνα, Σιδέρης, 2014. Αντωνόπουλος Γ., Δημοσθένης Βαλαβάνης. Ο ρομαντικός ποιητής της Καρύταινας, Αθήνα, 1996. Αράγης, Γιώργος, Η μεταβατική περίοδος της ελλαδικής ποίησης. Η σταδιακή της εξέλιξη από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους έως το 1930, Αθήνα, Σοκόλης, 2006.Βελουδής Γεώργιος, «Το στέμμα και η λύρα. Η “αυλική” ποίηση στην εποχή του Όθωνα (1832/33-1862)», Ελληνικά, τόμος 51ος (τχ.2), 2001. Δημαράς Κ.Θ., Ελληνικός ρωμαντισμός, Αθήνα, Ερμής, 1994.Δημαράς Κ.Θ., Ο Αλέξανδρος Σούτσος από την σκοπιά της εποχής του, Αθήναι, 1963.Ιλίνσκαγια Σ., Στην τροχιά του ρομαντισμού. Η ρομαντική ποίηση στην Ελλάδα του 19ου αιώνα, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 2008. Κουτριάνου, Ε., «Εισαγωγή» στον τόμο: Δ. Παπαρρηγόπουλου, Ποιήματα. Ποιήσεις, άλλα ποιήματα και το ανέκδοτο αυτόγραφο του Ε.Λ.Ι.Α., Αθήνα, Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη, 2006. Λέφας Γ., Παναγιώτης Σούτσος, Αθήνα, 1991.________ : Ο Αλέξανδρος Σούτσος και οι επιδράσεις του έργου του στους σύγχρονους του, Αθήνα, 1979. Μερακλής Μ. Γ., Η ελληνική ποίηση, τ. Β’, Σοκόλης, 1977.Ροζάνης Σ., Μελέτες για τον ρομαντισμό, Αθήνα, Πλέθρον.Παλαμάς Κ., Τα πρώτα κριτικά. Ραγκαβής, Παράσχος, Βασιλειάδης, Σουρής, Πολέμης, Κρυστάλλης και άλλοι, Αθήνα, Αδελφοί Βλάσση, 1972.Παναγιωτόπουλος Ι. Μ., Ζαλοκώστας. Ο άνθρωπος και ο ποιητής, Ιωάννινα, Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών, 1962. Πούχνερ Β., Τα Σούτσεια. Μελέτες στην ελληνική ρομαντική δραματουργία 1830-1850, Αθήνα, Παπαζήσης, 2007.Σακελλαρίου Χ., Σχολές και ρεύματα στη νεοελληνική λογοτεχνία. Φαναριώτες, Αρκαδισμός, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 1996.___________ : Σχολές και ρεύματα στη νεοελληνική λογοτεχνία. Κλασικισμός, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 1995.___________ : Σχολές και ρεύματα στη νεοελληνική λογοτεχνία. Ρομαντισμός, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 1998.Σουλογιάννης Ε., Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής. 1809-1892. Η ζωή και το έργο του, Αθήνα, Αρσενίδης, 1995.Σταυροπούλου Ε.-Λ., Παναγιώτης Πανάς (1832-1896). Ένας ριζοσπάστης ρομαντικός, Αθήνα, Επικαιρότητα, 1987.[Συλλογικό], Ο ρομαντισμός στην Ελλάδα, Επιστημονικό Συμπόσιο, Αθήνα, 12 και 13 Νοεμβρίου 1999, Σχολή Μωραΐτη, 2001.Χατζοπούλου Λ., Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής. Μαρτυρία λόγου. Αφήγηση, ρητορική και ιδεολογία, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 1999. |